My name is MUHAMMAD FARIDZUL HAKIM.Aku rasa aku ni happy go lucky but dalam happy aku ni ade beberape org yang tau kisah hidup aku yang sebenarnye....Kisah tentang hidup dan diri aku ni terlalu rahsia...Aku bukan mudah nak lupakan orang yang aku sayang...Aku bukan jenis yang touch and go...Aku bukan macam tu , Sekali aku dah sayang kat orang tu selama-lamanya aku sayang...Tapi Tuhan tidak menjanjikan hari-hari aku tanpa sakit , tertawa tanpa kesedihan , matahari tanpa hujan tetapi dia menjanjikan kekuatan untuk hari itu , kebahagiaan untuk air mata dan terang dalam perjalanan...kekecewaan bagai polisi tidur , ini akan melambatkan tetapi aku akur selanjutnya akan menikmati jalan rata...Akan ku teruskan melangkah ketika aku kecewa kerana aku tidak memperolehi apa yang aku kehendaki , terimalah dan bergembiralah walaupun di dalam kekalutan , kerana tuhan sedang memikirkan sesuatu yang lebih baik untuk diri ku..Saat terjadi atau berlaku sesuatu pada aku , baik atau buruk , di pertimbangkanlah hikmah di sebaliknya. Ada suatu hikmah di sebalik setiap kejadian dalam kehidupan , yang mengajar aku bagaimana lebih sering kali tertawa atau tidak terlalu keras menangis..Aku tidak boleh memaksa seseorang mencintai aku , apa yang dapat aku lakukan hanyalah membiarkan diri aku untuk dicintai , selebihnya ada pada orang itu untuk menilai diri aku...Lebih baik kehilangan harga diri kepada orang yang mencintai aku daripada kehilangan orang yang aku cintai kerana harga diri aku....Banyak yang perlu aku belajar tentang ape itu erti hidup..Belajar mengenal manusia dan sekali gus mengenali kehidupan...Dan ape yang aku cari dalam kehidupan..Emmmm...Memang mudah tapi terlalu mendalam makna sesebuah kehidupan itu..Perjalanan hidup aku ni tak salunya indah setiap hari yang kita lalui pastinya ada panas ,hujan ,redup dan ribut....Aku sedih sangat dengan hidup aku ni..Belajarlah dari pengalaman ngeri ..Baru hati boleh jadi kental…

0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets