0 teruskan usaha team debat MRSM Pontian...

semalam dah berakhir IDC 2009 kali ke-8...how??yup..great..okay...n suprising actly...semalam aku sempat gak tengok final antara Sekolah Agama al-hidayah n Sekolah Tuanku Abdul Rahman ipoo...juri 6-1 n margain 2.33...best debater plak aysraff dari STAR ipoh...bagi aku...final tu okay ar...tak barape sengit sangat n performance ok2 je...tak mcm final2 last year...huhuhu..pandai plak aku mengkritik...finally Sekolah Islam al-hiday menang..huhuhu...walaupu 3rd speaker die lahar gil...pelik ar..bagi aku...kes dah mantap..cuma pembuktian kurang...yang STAR plak...combinatio dah ok...tapi pemahaman usul tu kurang...usul bertajuk UNDANG2 JAWPAN TERBAIK KEPADA MASALAH KEBEJATAN MORAL...al-Hidayah bwk tajuk ni simple je..tapi Star tak reply sharp...hm...kesian ngan STAR coz dah dua pentas final kalah..yang 1st time piala AYS n 2nd piala uiam..nak buat mcm mane..tak de rezeki kowt...

ok2...
now, nak citer bout sekolah aku plak..memang lahar gile...hahaha...aku dah suruh penuhkan otak ngan isu2 semasa tapi time malam pertama jumpe...boleh tanye..MTEN tu ape..MECD tu ape???haiyo!!!!nampak sangat tak buat research!!!geram seyh...so, malam 1st terpaksa sengkang mata untuk briefing tajuk..puas aku melahar n citer mcm2...

esoknye...ok!!pembukaan 2 perlawan pertama menang...then pastu tu 3rd round kalah...bagi aku..team MRSM Pontian menang pun sebab ade 3rd speaker (shahrin)...n if kalah, bagi aku...Najwa..1st speaker..haiz...najwa!!!dah berkarat rupanye..mentang2 last year ko dok jadi reserve...hm....bukak usul lemah gile..

yang lepas biarkan n jadikan teladan..now...yang penting pandang trus kedepan untuk Piala Pengerusi MARA kat MRSM BENTONG....chaiyok2..

mybe Jumaat ni aku tak dapat turun gi JB coz ade personal problem k...Abg Roslan dah janji akan turun kan??hm...gud luck guys n girl...for NINA...thanx untuk sediakan tempat tinggal bebudak bahas kat rumah ko...if la...IF...aku free, aku akan turun gak gi training korunk semua..aku harap MRSM hantar dua team k!!!da....wasalam...

nak sambung keje ni...dah lame bercuti n dah bertimbun kerja2 ni..hahaha

0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets