6 Skim Rumah Pertamaku (SRP) - Untuk mereka di bawah umur 35 sahaja.

Skim Rumah Pertamaku (SRP) atau My First Home Scheme ialah bantuan dari kerajaan melalui Cagamas bagi membantu golongan muda yang baru bekerja dengan pendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan untuk memiliki rumah.  Skim ini menawarkan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan sebanyak 10 peratus bagi harga rumah di bawah RM220,000.


Menurut Perdana Menteri, Skim Rumah Pertamaku yang berkuat kuasa mulai hari ini membenarkan golongan muda berumur 35 tahun ke bawah, memiliki rumah berharga antara RM100,000 hingga RM220,000. Langkah ini akan membantu golongan muda di Malaysia untuk memiliki rumah pertama mereka dengan lebih cepat, selari dengan objektif kerajaan untuk menyediakan rumah mampu milik.


Bagusnya Skim ni, muda-muda dah mampu milik rumah dengan senang! AKu sejujurnya sokong skim ni sebab anak-anak muda macam aku memang sepatutnya punya rumah sendiri selepas bekerja nanti! Skim ini nampaknya dapat membantu anak muda untuk mempunyai hartanah sendiri!


Terdapat 26 bank yang bekerjasama untuk menjayakan skim ini. Antaranya, Maybank, Bank Islam, Bank Muallaf, Hong Leong, CIMB, RHB dan banyak lagi! Memudahkan orang-ramai untuk memilih bank kesukaan mereka. 

6 komentar:

Sumijelly said...

emm..klau dh kawen tp baru kerja mcm mana??
di kira ker??huhuhu


Sumijelly.com

suffer8zine said...

wahhh terbaek ni boleh beli la cm ni

Terkini : Helang Terbang Terbalik

Joe_Hans said...

yearghhh....kena rancang masa depan dah strt dari skg..

Nas said...

xminat lagi la bende2 nih....
hahha...fokus pasal belajar dulu! :)

Anonymous said...

bank Muallaf? terbaik!haha

Anonymous said...

bg free je,blh..
kita kan 1 Malaysia.

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets