4 Kasih Sayang Pengikat Hati

Salam semua. Kali ni aku nak berkongsi sikit entri personal dengan semua. Dah lama rasanya aku tak berkongsi entri peribadi. Entri yang aku betul ada sepenuh hati untuk tulis. Maksudnya, aku menulis dengan otak dan fikiran serta perasaaan aku layankan dalam penulisan. Lama dah. 

*****************************************
sumber : google images

Kalau nak di bicarakan soal kasih sayang, semua layak nak bagi pendapat masing-masing. Cuma perbezaannya, sama ada kasih sayang tu dari seorang ayah ibu, rakan-rakan, teman dan kekasih. Berbeza. Rasa yang sama, situasi berbeza. Pernah terlintas ayat "menumpang kasih, meminjam sayang" ? Aku begitu sekarang ni. 

Akhir-akhir ni aku rasa agak tenteram. Tenang. Sebab ramai yang baik hati meminjamkan perhatian. Betul cakap seorang teman, "hakim, orang tak sudi buat apa nak terhegeh-hegeh. Pergi pada yang menanti, yang sudi" Kalau korang merasakan yang meminjam kasih tu memalukan, ahh, sampai bila bahagia nak ada. Selagi kasih sayang mampu ikat hati tak merintih lagi, selagi ada orang sudi, pergilah. 

*********************************
Kenal sehari dua, dah boleh sayang. Perasaan kan. Mana boleh tipu-tipu. Kalau sayang, cakap sayang. Jangan ego sangat. Jangan keras kepala tak nak mengaku, lepas tu diri sendiri merana sunyi. Rasa tersisih. Ah, manusia, suka nak perhatian. Suka nak disayangi. Kalau sayang tu berbeza pun, selagi membahagiakan. Aku akui, aku tak pernah nak tolak. Terima, agar itu jalan bahagia yang aku cari.

p/s : kiasan adakalanya lebih bagus daripada berterangan.


4 komentar:

Hans said...

tak sangka ko jiwang puitis juga yer
ehehehehhe

syasya said...

kiasan adakalanya lebih bagus daripada berterangan.
hehe setuju =)

nas said...

ish
berjiwang2 la ko ni hakim
hehee

Salwa Hanim said...

Ehem.. kenapa ni dik? be happy k? akak pun baru nak recover ni. menyayangi tak semestinya memiliki kan?

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets