0 ADV : I-Film Inter-varsity Financial Literacy Movies Competition

Salam. Pernah terfikir yang cara pengurusan kewangan korang semua ni betul? Duit ptptn yang kamu semua dapat dibelanjakan kejalan yang benar? Atau duit ptptn diibaratkan seperti rezeki terpijak yang perlu dibelanjakan kejalan yang benar?

Hidup sebagai pelajar diuniverisiti sebagai contohya aku, memang pengurusan kewangan penting. Nak asingkan duit untuk makan, dobi, pengangkutan, alat tulis, buku dan banyak lagi. Kalau tak ada perancangan, memang hujung bulan terpaksa call ibu bapa buat suara sayu mintak duit sebab dah kehabisan duit. Yang pasti, dah besar panjang ni, terasa malu tiap kali call ibu bapa nak mohon agar duit dibank in dengan kadar segera. 

*******************************************

Securities Industry Development Corporation (SIDC), yang merupakan cabang latihan dan pendidikan bagi Suruhanjaya Sekuriti Malaysia, menganjurkan pertandingan Filem Celik Kewangan antara Univeristi (I-Film) yang menawarkan hadiah wang tunai sehingga RM 3, 000. Pertandingan ini terbuka kepada semua pelajar kolej dan universiti sahaja. 

Tunjukkan kreativiti anda dengan menyediakan filem pendek, sketsa, pengumuman awam, filem animasi dan apa jua jenis video untuk di berkenaan pengurusan kewangan. Terpulang anda nak bercerita tentang pengurusan duit PTPTN, cara anda menabung, atau mungkin cara anda berbelanja. Apa jua idea anda, ia mungkin berpeluang untuk meraih RM 3, 000!!!




Aku dah sediakan juga contoh video untuk pertandingan ini. Mana tau, mungkin aku ada peluang nak menang RM 3, 000 tu. Jom, layan video ringkas ni: 


Aku jamin ramai lagi yang pandai dan kreatif untuk buat video macam ni. Apa kata, penuhkan masa terluang anda tu untuk video ni. Rezeki, siapa tahu? Mungkin ada yang bertuah memenangi RM 3,000 ini!

Tarikh tutup pertandingan i-FiLM ialah pada 11 Februari 2012 dan pemenang akan diumumkan pada 17 Februari 2012. Maklumat lanjut pertandingan tersebut boleh didapati di laman web Pelabur Malaysia di www.min.com.my dan di facebook SIDC di www.facebook.com/BMWSIDC.

0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets