0 Jangan salahkan orang kurang siuman kalau mereka menjengkelkan!

Whoa. Salam semua. Ye, beberapa hari tak berupdate sebab balik ke kampung. Indah! Makan durian, rambutan dan seangkatan dengannya sampaikan nasi dah jeling-jeling manja je. Celik mata bangun pagi je dah terkangkang kopek durian. Tengah hari sikit sibuk memanjat pokok petik rambutan. Malam, ayah balik bawak manggis! Sehat dengan buah-buahan.

Tapi itu bukan apa yang aku nak tulis sebab aku nak tulis satu pengalaman yang aku nak ingat sampai mati. Pengalaman berbual mesra sambil ketawa ceria melayan karenah orang kurang siuman. Ye, ni cerita semalam. Entry ini bukan nak menghina mereka tapi cuma ingin berkongsi pengalaman berharga ibarat emas dan permata.

Masa aku on the way balik rumah naik bus, aku duduk sebelah sorang lelaki dalam umur 30an lebih. Mula-mula aku tak la suspek apa sebab dia act biasa macam orang lain. Tiba-tiba dia tanya aku, dari mana. Aku jawab dari KL nak balik rumah. Dia gelak-gelak. Aku relax je la. Dalam hati aku dah cakap, pahal la pulak dia ni.



Aku tanya la kenapa gelak. Dia cakap sebab aku pergi KL. Eh, apa kena ni? Then aku tanya lagi, kau ni dari mana? Dia jawab dari KL gak. Apa lagi aku pun saje je gelak lebih-lebih! Dia tanya kenapa aku gelak then aku cakap aku gelak sebab dia pun dari KL. Hahahahaha.

Aku layan la kepala otak dia ni dari cerita baju kenapa kena pakai kat badan bukan kat kaki, cerita kenapa nama jalan raya ialah jalan raya dan macam-macam benda merepek sampai tiba-tiba dia jerit kuat-kuat! Aku tersentap la! Dia tanya aku bus ni nak pergi mana? Aku cakap la bas ni nak balik Banting. Then dia jerit lagi marah-marah aku!!!! Hahahahaha. Aku cuak, aku tanya pahal. Dia cakap sebab aku dia dah terlepas bas nak ke KL. WTF!!!

Gila carut... @*(&%@*......semua keluar! Dari yang binatang sampai yang anggota badan. OMG! Aku tak tahan, aku terus turun walaupun aku belum sampai destinasi. Masa aku nak turun, pemandu bas tu cakap, adik sabar je la. Lain kali jangan layan orang borak-borak kalau dia kurang siuman. Susah jadinya, orang kat belakang tu dari tadi tak turun-turn bas. Fine! Aku layan orang gila berbual-bual! Heaven sampai kena maki gila-gila babeng!


So, aku turun, aku telefon bapak aku suruh datang ambik. Time dah turun orang gila tu boleh plak lambai-lambai tangan! Siot!!! Lepas ni kalau jumpa aku dalam bus ke, keretapi ke, kapal terbang ke, tapi aku buat tak tahu atau malas layan sape-sape tegur means aku trauma ye! Wasalam.

0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets