19 Hari pembakaran Al-Quran sedunia pada 11 September?

Salam semua. Malam tadi, aku mencari sedikit sebanyak info berkaitan dengan SEO, SERP, PageRank dan sebagainya di laman web. Aku masuk satu weblog English dan aku terjumpa artikel tentang Hari Pembakaran Al-Quran sedunia pada 11 September 2010. Ayat pertama keluar dari mulut aku selaku orang muslim ialah astagfirullah. Kenapa la hal macam ni boleh berlaku ye. Berfikir sejenak dan meneruskan pembacaan.

Dalam artikel tu, dia sebut Islam sebagai agama jahat! Tujuan pembakaran adalah untuk memperingati tragedi 11 September yang dah berkurun lama tu. Macam-macam la hal orang barat ni nak jatuhkan Islam kan? Ni namanya penakut! Apa masalahnya dengan pembakaran Al-Quran? Bukan hutang nyawa dibayar nyawa? 


Hakikatnya, dah ramai para jihad yang mati menegakkan negara mereka di Palestin, Iraq, Afganistan dan sebagainya. Semua kerana Amerika? Apa rasa mereka kalau aku bakar Holy Bible tu? Sedih? Marah? Rasa nak tangkap aku, kasi tembak satu dah kat kepala sampai mati? Itu juga perasaan orang Islam andai kata 11 September tu betul berlaku hal ni!

Bawah ni merupakan petikan penuh artikel yang aku baca! [sumber]

A church in United States of America plans to burn Quran to mark the September 11, 2001 attack anniversary. CNN reports In protest of what it calls a religion “of the devil,” a nondenominational church in Gainesville, Florida, plans to host an “International Burn a Quran Day” on the ninth anniversary of the September 11, 2001, attacks.

The Dove World Outreach Center says it is hosting the event to remember 9/11 victims and take a stand against Islam. With promotions on its website and Facebook page, it invites Christians to burn the Muslim holy book at the church from 6 p.m. to 9 p.m.“We believe that Islam is of the devil, that it’s causing billions of people to go to hell, it is a deceptive religion, it is a violent religion and that is proven many, many times,” Pastor Terry Jones told CNN’s Rick Sanchez earlier this week.Jones wrote a book titled “Islam is of the Devil,” and the church sells coffee mugs and shirts featuring the phrase.


Okay, let’s see. When America lets it happen, Muslims will make Usama bin Ladin as the hero. Any radical Muslims around the world will use the momentum to take full advantage. It’s a serious threat to inter-religious harmony.

As far as Indonesia, I think, if Indonesian church do not condemn the plan in the strongest possible term, they will be regarded as giving a hidden blessing. Since, the event is set up by a church, not an individual. Any Christian institution will be under serious danger.

p/s : dah nak hampir dah kita dengan kiamat~ Subhanallah~

19 komentar:

tengkorakemas said...

al-Quran tak salah..mereka tak tau hakikat kebenaran al-Quran..

DOLCEshasha said...

astaqfirullah halazim .. kena amek taw kebenaran nih .

Lelaki Ini said...

adeyh!!!
macam2 dunia skrg!

NuR 'aQiLaH said...

ya Allah

apokononehh
takot aaa huhu

catzer said...

nak kena bakar diaorg ni..hampeh tul mcm dah takde keje lain agaknya

BUDAK NAKAI said...

ya Allah...macam2 da brlaku kat dunie skrg nie kn..huhu

Danial Ikhwan Jaafar said...

macam2 dah kat US tu. orang nak buat masjid tak jauh dari tempat 9/11 tu pon tak boleh. tapi bukan semua la. jangan sebab kebanyakannya begitu kita anggap semuanya begitu. kita pon tak nak disamakan dengan pengganas hanya kerana sesetengah muslim itu menyertai pengganas.

L.U.Q.M.A.N said...

We build our engines of war, siege weapons, and raise millions of men to fight for one cause, and only stop, if they say stop. Fear us not. But fear our cause.-watchout USA-

hakimfaridzul said...

@tengkorakemas : tau tak pe! memang jahat dia orang ni! tak guna otak betul!!!

hakimfaridzul said...

@DOLCEshasha : tu la, berkongsi pengetahuan bersama!

hakimfaridzul said...

@ Lelaki Ini : tu la, sabar je la...islam semakin ditindas!

hakimfaridzul said...

@ NuR 'aQiLaH : aku pun terkejut dengan isu ni! saja nak bangkitkan kemarahan umat islam!

hakimfaridzul said...

@catzer : bakar je!!!aku pun nak tolong sekali!!!

hakimfaridzul said...

@ BUDAK NAKAI : banyak benda berlaku tanpa kita sedar dan jangka~!

hakimfaridzul said...

@Danial Ikhwan Jaafar : dia orang tu bangang! tak faham dan tak boleh beza semuanya~

hakimfaridzul said...

@ L.U.Q.M.A.N : yup!agree!watch out US!!!!

kak dila said...

jangan risau.....ingat pada janji allah.....al-quran akan tetap terpelihara hingga hari qiamat.....sebab tu kita ada al-hafiz sebagai pengganti dan pembawa kalam2 allah......

Allahu Akbar...!!!!

starlark said...

salam.. nak minta izin ntuk sebarkan artikel ni pd org2 lain..

Anonymous said...

mereka takut dgn kebenaran dlm alquran..sbb tu nak bakar..
konon nya bila bakar,boleh mengubah janji Allah pada dunia...
Allah MAha Besar..smoga ada kejadian yang tak disangka berlaku pad 11Sept ni nanti..kalo terjadi nya perkara ini,semoga mereka yg terlibat mendapat balasan paling dahsyat..

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets