4 Resepi Biskut Samprit

Whoa. Chef datang lagi! Ada ke gebu cakap blog aku dah macam blog mak Hanis Zalikha. Jauh sekali ye. Blog aku cuma memaparkan resepi-resepi yang telah di tulis oleh sesiapa pun dan telah dikreditkan kepada tuan punya. Saja test SEO. But alhamdulillah, memang menjadi, traffik aku boleh maintain 200++ dengan search engine je. Alhamdulillah~ So, ini dia, resepi kuih samprit untuk dicuba! Mak cik aku kalau buat biskut ni! Pergh! Umphhh!!!


Bahan-bahan
1/2 cawan butter
1/2 cawan gula kastor
1 biji kuning telur
1 1/2 cawan tepung gandum
2 sudu besar tepung kastard
1 sudu teh esen vanilla
buah ceri untuk hiasan

Cara2 menyediakan
1. butter dan gula dipukul hingga sebati
2. kemudian masukkan kuning telur.
3. masukkan esen vanilla dan tepung kastard.
4. setelah sebati masukkan tepung gandum dan diuli hingga menjadi doh.
5. tekan doh di dalam acuan samprit hingga membentuk seperti bunga. letakkan ceri.
6. bakar dengan suhu 180 darjah celcius selama 20 minit. selamat mencuba...


4 komentar:

Anonymous said...

salam..butter 2 untuk gantikan bahan apa ye sebab resepi ibu saya tidak menggunakan butter tapi ada guna tepung jagung.

Anonymous said...

nk tny,1 cawan tu kira camne ye?agak2 cawan besar mane?

Anonymous said...

@Anonymous
Guna cawan penyukat lah yg boleh di dapati di m ana supermarket. adeh dah tahun 2011 pun masuh tak tau apa itu "cawan" measuring cup

Anonymous said...

rasanya bukan measuring cup tapi cawan minum teh yg biasa sebab org dulu memang sukat pakai cawan sebab ini kuih lama....sekarang je orang pakai sukat

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets