1 Walaupun mereka bukan berkongsi derita yang serupa

Ok, ini memang kes nak lepaskan tension! Sangat! Kepayahan membaca nota hitam putih kotak kecik-kecik tulisan rapat-rapat! buku Contract, Tort dan Criminal Law! Lemah badan aku! Mata pun dah stok juling-juling air! Penat! Banyak kena telaah sampai aku rasa aku nak give up dan cakap kat diri sendiri esok tolong la lulus! Itu dah cukup bagi aku! Memang betul, kaki aku ni tak layak nak jejak fakulti undang-undang untuk degree nanti sebab foundation pun aku dah tak tahan.

Lusa dah menjengah usia aku ke-19! Aku bingung. Terfikir, apa yang aku pernah buktikan sepanjang 19 tahun hidup ni. Apa yang aku korbankan untuk hidup. Apa yang aku rasa. Aku akui, memang hidup aku rahsia. Tanyalah, sesiapa yang rapat dengan aku pun tak pernah tahu apa hidup dan perjalanan usia 19 tahun aku ni. Kalau tahu pun, simple dan permukaan sahaja. Mungkin QM tahu dasar dan isinya. Kepayahan dan kesakitan yang aku rasa kadang-kadang aku dah tak mampu tanggung untuk seterusnya.

Tapi tu la, Allah sayang. Dia bagi pinjam lagi nyawa ni untuk rasa umur 19 tahun! Untuk rasa adanya kawan dan sahabat yang perlu aku ingat dan hargai! Sahabat dan rakan yang selalu ada dengan aku walaupun mereka bukan berkongsi cerita yang sama. Walaupun mereka bukan berkongsi derita yang serupa. Janji mereka sentiasa ada, itu dah cukup buat aku hargai mereka setinggi-tinggi alam! Cukup buat aku ingat mereka sampai akhirnya.

p/s : maaf, tiada ilmu didalam entri ini, emosi dan keadaan menguasai diri. kalaulah...

1 komentar:

qilamahadi said...

cepp
kuat okayy
:)

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets