3 Sukan Komanwel - 2 Emas Sudah dijangka.

Teruskan membaca kalau anda rasa anda sudi membaca karya sukan daripada pengulas sukan  tidak ternama :


Salam. Ni sambungan lagi kepada entri terdahulu berkaitan review aku tentang atlet kita di Sukan Komanwel New Delhi, India. So far pingat yang atlet dah ada ialah 5 emas, 5 perak dan 5 gangsa kalau tak silap aku. Malam tadi aku menyaksikan bagaimana kehebatan Datuk Nicol Ann David menumpaskan Jenny Duncalf dengan straight set! Hebat! Ke kiri ke kanan semua dapat diambil! Dan dalam masa 37 minit or 38 minit emas confirm milik Malaysia! Itu kisah skuasy!


Acara team event campuran badminton memberikan juga pingat emas untuk Malaysia selepas kemenangan 3-1 keatas pasukan tuan rumah India! Ternyata, tiada masalah untuk memungkinkan Malaysia menyapu semua emas yang dipertandingkan bagi acara badminton! hebat! Datuk Lee Chong Wei saja je main-main pada set pertama! Main-main pun still menang 21-18 aku rasa. Then set kedua sekejap je!

Kekalahan Wong Mew Choo juga aku tak sangka! Boleh makan kot Sania Nehwal tu! Tapi Sania ni hebat jugak! Perlawanan malam tadi antara Mew Choo dan Sania Nehwal nampak seimbang! Masing-masing ada kelebihan tersendiri! Untuk pengetahuan juga, Sania ni baru je kalahkan Mew Choo dalam pertembungan final Grand Prix India. So, Mew Choo dan 2 kali kalah kat tangan Sania. Harap, acara perseorangan, dia boleh menang!


Gila la aku! Semua nama aku hafal! So, semalam aku memang habiskan masa tengok sukan Komanwel dari petang hingga ke tengah malam! Aku tengok bagaiman Siti kasidah kecundang dalam acara angkat berat 69kg kebawah. Kekalahan satu-satunya perenang negara yang masuk peringkat akhir, kehebatan team hoki lelaki membaham Scotland 2-0 dan macam-macam lagi! Tak lepas peluang gak aku tengok team Malaysia menang acara basikal gandingan Azizul Hasni, Josiah dan Rizal Tisin! 

p/s : amacam? aku boleh jadi pengulas sukan tak?hak3

3 komentar:

fakrul_roslan said...

Nicol sangat hebat...!!!1
by the way..cepit bile nak tlng letak button like dekat blog i ni..huhu

suffer8zine said...

mmg dah pasti la nicol

cik fara said...

OKAAAYY
x mnat tgk sukaaan
bosaan lahhh

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets