9 Kurang entri, aku tak menghilang lagi.

Salam semua. Ramai jugak sahabat dan readers yang tertanya-tanya aku kemana? Menghilang? Ada masalah ke sampai tak update blog? Kenapa senyap je cuti ni? Kenapa jarang online facebook. Kenapa itu. Kenapa ini. Terima kasih sebab concern. Lately ni, aku malas nak update blog sebab aku tengah memikirkan untuk buat niche blog. Mungkin 1, 2 atau 3 niche sahaja. Aku baca post-post Ariffshah dulu. Dia ada cakap apa bagusnya buat blog yang ada satu atau 2 atau 3 tema penceritaan yang utama.


Kan bagus. Boleh fokus betul-betul kat area penulisan sebegitu rupa. Tak perlu nak kecamukkan idea dan blog. Sebab readers pening nanti. Itu pendapat aku. Cuti kali ni memang aku diam sikit. Diam dari dunia online. Lebih banyak memerhati orang sekeliling di internet. Membaca, memerhati dan memahami. 

Cuti kali ni jugak aku lebih manfaatkan untuk memahami blog. Banyak e-book tentang blog, niche, script, xhtml dan banyak la. Susah nak faham sebab aku berdiskusi sendiri. Tak de teman yang betul-betul minat blog. :( So, aku cuba absorb apa yang aku boleh faham. So far aku dah boleh betul-betul explain dan faham basic blogging. Semua dah dalam tangan. Alhamdulillah. 

Aku nak try buat template betul-betul aku buat sendiri. Bukan ambil yang sedia ada dan renovate. Nak master benda-benda macam ni. Baru senang. Tak perlu nak mengharap kat orang lain untuk membantu sebab kadang-kadang, orang akan naik menyampah kalau kita selalu minta pertolongan. Usaha kena ada.


So, aku tak rajin update blog bukan sebab ada yang ganggu atau ada yang membuatkan aku untuk kurangkan entri. tapi lebih kepada aku tumpukan pada pembelajaran dan pemaham tentang blog. :) Nak jugak jadi master!

p/s : mudah-mudahan semua yang aku belajar dan faham ni betul dan berguna untuk aku dan korang semua!

9 komentar:

IMANSHAH said...

smg berjaya bro

Unknown said...

kenapa tak try cari niche gune google keywords?

Fariz Razali said...

teruskan usaha.. tu la aku pelik.. kenapa dah lama ko x update..?? apa2 pon gud luck!!

cik helena said...

kalau org pemalas macam cikhel,,takpe time kasih je satu pon tak terupdate.gagaag

Anonymous said...

betul2. cari niche guna keyword. setuju,

um, macy masih lagi menulis sesuka rasa, berkongsi tidak semua cerita, tetapi apa info berguna~

Sunshine said...

oh pttla..ok2..all the best...moga brjya..

Anonymous said...

usaha tangga kejayaan hehehehehe
salam kenal dari qalish

Anonymous said...

My partner and I really enjoyed reading this blog post, I was just itching to know do you trade featured posts? I am always trying to find someone to make trades with and merely thought I would ask.

Sunshine said...

Salam akim,san ada wat contest kat blog san..san harap akim dapat join sekali atau bagi review la sket..penyertaan amat2 dialu2kan..hehe.Ak tggalkan link kat sini eh.
http://aisantudud2.blogspot.com/p/contest.html

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets