1 Na Li melangkah ke Final Grand Slam tennis pertama dalam sejarah Asia!


Salam semua. Na Li berjaya menjadi wanita pertama Asia untuk melangkah ke Final Grand Slam Australian Open! Berbekalkan prestasi hebat tahun lepas setelah berjaya melangkah ke semi-final, Na Li berjaya menumbangkan pemain no 1 dunia, Caroline Wozniacki dengan kemenangan 3-6, 7-5 dan 6-3!!!

Tahun lepas Li Na beraksi sehingga separuh akhir

Final nanti, Na Li akan menentang sama ada lawan iaitu Clijsters atau Zvonareva! Aku bet, finals akan pertemukan Na Li dengan Clijsters! No doubt yang Clijsters tu memang hebat, tapi dengan prestasi terbaik Na Li setakat ni, aku target dia boleh menang Grand Slam pertama! Pemain Asia pertama tu! Gempak weyh! So, aku sokong habis-habisan Na Li!!!

Gambar latest Li Na menentang Wozniacki

Untuk Wozniacki, aku memang tak boleh nak cakap apa la, bukan rezeki dia untuk menang Grand Slam pertama even dia dah bekerja keras sangat-sangat untuk itu. Aku akui memang dia hebat! Backhand dia memang superb. Kekalahan dia mungkin ada kaitan dengan pertukaran racket yang dia guna, sebab before ni dia guna racket Babolat.. Apa pun, dia berjaya kekalkan ranking no 1 dunia tu buat masa ni!

profile Na Li, dah berumur dah dia ni, tapi masi ummphhh!

p/s : tak sabar nak balik tengok final! tadi dengar and tengok live score je! :) gembira hari ni! feeling lebih!

1 komentar:

akubiomed said...

Li Na berjaya memenangi pusingan akhir Grand Slam dengan mengalahkan juara bertahan Shaivone 2010

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets