17 Video Skandal Seks Anwar Ibrahim - Isu Seks Yang Tak Habis-Habis

(Video Skandal Seks Anwar Ibrahim). Salam semua, mungkin aku bukan orang yang ada hak untuk bercerita mengenai politik semata, namun aku ada suara yang aku rasa aku nak juga berkongsi apa yang aku rasa. Apa yang aku perhati dari dulu hingga sekarang. Aku rakyat Malaysia dan aku ada hak untuk mengajak anda semua berfikir dan merenung isu-isu yang semakin hari aku rasa semakin menjelekkan! Jujur!

Masih ingat bagaimana DS Chua Soi Lek turun dari kabinet disebabkan isu video seks? Bagaimana pula dengan isu Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik? Isu Saiful Bukhari yang belum nampak penghujungnya. Isu yang rata-ratanya orang politik kata "alah, ini ada sentimen politik, nak jatuhkan orang itu dan orang ini". Setuju?


Sebagai rakyat yang dipimpin oleh pemimpin, aku punya pendapat, kenapa isu-isu video seks ini kerap kali didengar untuk menjatuhkan orang lain. Apa sebab isu begini timbul? Jujurnya, aku sebagai rakyat ni sering tertanya-tanya, kenapa pemimpin yang seharusnya memimpin perlu ada dalam isu ini. Mana jati diri dan wajah diri yang perlu mereka cermin sebagai seorang pemimpin?

Dan kenapa, kalau anda tidak melakukan, terus sahaja tidak mengaku dan sedia bekerjasama dengan pihak yang berkenaan. Kenapa perlu lari, pusing cerita itu ini dan putar belit fakta sehingga rakyat hari ni dah bosan dengan aksi dan gelagat pemimpin kita! Jujurnya, aku rasa rakyat hari ni ikut je mana pemimpin yang memberi lebih contribution lebih kepada mereka. Bukan sebab mereka betul-betul percaya yang pemimpin itu punya sikap memimpin dan ketua.


Terbaru sedia maklum bahawa sekali lagi, DS Anwar Ibrahim diheret dalam isu rakaman video seks beliau dengan seorang pelacur cina di sebuah Spa. Aku tertarik dengan entri Denaihati mengenai isu ini :

"Terbaru Anwar Ibrahim telah menafikan bahawa beliau adalah pemimpin politik pembangkang yang terdapat dalam rakam video aksi seksnya bersama pelacur dari China di sebuah SPA. Rakyat kecil seperti aku ni tertanya-tanya siapa yang betul siapa yang fitnah ni. Tak akan Anwar Ibrahim yang sedang menghadapi pertuduhan liwat 2 sebodoh itu untuk melakukan perbuatan terkeji dan tak akan pula DS Najib Razak sebodoh itu mencipta konspirasi skandal seks Anwar Ibrahim untuk meraih simpati rakyat.
Negara terus tidak stabil dengan skandal demi skandal Anwar Ibrahim. Cukuplah itu kerana rakyat kecil yang tidak fanatik dengan mana-mana parti sudah bosan dengan skandal seks Anwar Ibrahim." petikan dari Denaihati

Betul aku cakap, rakyat dah bosan! Ayuhlah pemimpin negara, bersihkan yang kotor dan jernihkan yang keruh! Malaysia dah hilang identiti timurnya. Semakin hari semakin dikikis. Dah terlalu banyak isu-isu yang melibatkan pemimpin! Rakyat sudah mula hilang yakin. Doaku : aku harap isu-isu sebegini rupa membuka mata semua orang untuk menilai keperibadian diri dan keikhlasan menjadi pemimpin! Kalau benar semua ni, cepatkan lah pembalasan! Jika tidak benar, bersihkan la negara dari isu-isu ini! Aku menulis atas dasar aku seorang rakyat! Aku mahukan pemimpin yang sebenar-benarnya aku boleh banggakan dia sebagai pemimpin aku!

17 komentar:

suffer8zine said...

makin bersambung dan x de penghujung nampaknya bende ni

Terkini : Belasah Ibu Sebab Kahwin Lain

DaHLia said...

entah yg mana nak percaya pun tak tahu..
media massa pun bukan lagi medium bebas..
blog pun kena pantau..
last2? bual2 kedai kopi je la..sampaikan nanti ada tokok tambah sana sini..
sebab kita tak diberitahu yang mana benar, mana salah

hakimfaridzul said...

@suffer8zinebetul, ntah bila semua benda2 ni nak berakhir....ntah mana betul, ntah mana salah~

hakimfaridzul said...

@DaHLia yup sis!kita hanya boleh sembang kosong je sbb benda2 ni tak nyata dan kita tahu kenyataannya~sighhhh~

allys said...

um.............dunia2 tobatlah

Anonymous said...

menfitnah, memburukkan sesama manusia bukan budaya Islam tetapi budaya politik Malaysia.

mereka yang mengaku dan memang buat sahaja boleh jadi pemimpin mereka bukannya pandai sangat, MBA pun takde...Malaysia harus dipimpin oleh intelektual islam .. bukan pemimpin undian kerana undi boleh dibeli...perlu ada syarat untuk menjadi pemimpin selain daripada undian...

nas said...

betul3... harap2 pasni negara bersih la drpd isu2 kes2 seks yg pelik3 nih yg membabitkan pemimpin....
isk3.. ntah betul ntah x..

Anonymous said...

rakyat d taburkan dgn crita2 yang memualkn, video seks la, liwat la, mcm2 lg la.. cuba mengalihkn pndangan rakyat dr mengetahui hutang negara yg makin bertambah... bakal jd indonesia 1 hari nanti..

Anonymous said...

mungkin fitnah dan mungkin juga benar yg dlm video tu anuar ibrahim .....

Anonymous said...

ko memang bodo sokong anwar tu.apa dia kata betul je...ko tak masuk keadilan ko tak tau...dialah dajjal yang dimasukan dalam negara kita.aku malas nak citer pasal anwar tu sbb dajjal akan menunjukkan sikap alim,mengajak kepada kebenaran dan menujukkan dia betul.sebenarnya itu sifat dajjal depan baik belakang amal mungkar.dalam hadith ada menceritakan pasal dajjal tanya ustaz.ko belajar dulu sebelum bagi komen...ko tak da ilmu nak bagi sokong dia.di akhirat esok kau akan tau sapa anwar.......dialah yang akan membawa kita ke lembah kekufuran.ko akan masuk dengan golongan orang kufur.jgan percaya dia..balik kepada Al Quran dan Hadith.Bukan anwar yang akar bawa ko ke syurga..pecayalah..kau tidak menjadi orang-orang yang sesat..kalau aku tak sedarkan ko..Allah akan tutup hati ko....jua dan hiduplah lah ko ke lembah yang hina bersama anwar.ko bukar ahli pkr jadi tak payah lah meyokong kekufuran.lambang pkr satu mata sama dengan lambang pemerintahan dajjal, yahudi dan nesrani.apalagi yang aku bagitau ko lagi..insaflah mat.....Al Quran dah jelaskan kehidupan di akhir zaman..inilah anwar penyebar berita fitnah.reformasi adalah fitnah dan apa yang belaku pada negara arab sunnah jamaah di lapan negara arab sama aje.islam akan keluar dari diri manusia akibat dajjal. dajjal yang memerintah kita.Rancana reformasi dengan apa yang belaku di negara arab sama aje.manusia sekrang penting kan kuasa kebendaan dan nafsu.takkan ko buta..tak nampak apa yang belaku ahkhir zaman.kenapa perlu sokong anwar ..ko nak binasa macam 8 negara arab sekarang yang dipimpin oleh dajjal , yahudi ,syiah dan nesrani.hati kamu buta.....solatlah..pergilah ke depan Kaabah buka ati ko ....jgn dok sembah anwar..sembahlah Allah

Anonymous said...

anwar..dajjal..jangan percaya dia atau sembah dia...sembahlah Allah

neardiez said...

hm sapa gak nk sembah manusia..mmg bodolh lau ada manusia sembah manusia..,aku tak sokong mana-mana..masalahnya kerajaan sekarang menggunakan pelbagai medium bagi memburukkan lagi anwar..anwar pula lansung tidak diberi peluang untuk membela diri..mana nak tahu yang mana benar yang mana salah..aku pun tak suka maen tuduh2 ni..kan negara kita mengamalkan sistem demokrasi..so gunakanlah sebaiknya sistem ini bagi kembali melandaskan perjuangan negara malaysia kelandasan yang benar..

Aksi Budak Sekolah said...

politik malaysia semakin tercemar dgn unsur2 tak elok... tak tau la mcm mana generasi pelapis pemimpin negara kita dididik...

Anonymous said...

malas nk citer pasal politik bodoh ni///dia org makan rasuah...berguni2...kita rakyat mati kena tipu aje...abis duit negara dikebas...bl tanya utk rakyat.menipu agak2lah...semua barang mahal...apaa kita dpt..yang dapat sengsara ,,menanggong utang tak sudah..belajar tak abis..hutang menunggu...ppttn...menteri2 mana ada fikir ni...dia fikir mcmmana nk kebas duit negara ni..bukan utk rakyat...tp untuk perut....mereka...kita fikir sama2....betul ke tidak?..

Anonymous said...

KERANA SEMUA ISU-ISU INI.GENERASI AKAN DATANG KELIRU MANA SATU NAK DIIKUTI.SEMUANYA PEMIMPIN NEGARA..TUDUH MENUDUH ANTARA SATU SAMA LAIN.KALAU SEKADAR NAK GEMBAR GEMBORKAN ISU2 YG TAK MENDATANGKAN FAEDAH NI MALAH MEROSAKAN.BAIK DEKATKAN DIRI PADA ALLAH SWT POHON KEAMPUNAN DARIPADAYA...............JGN JADIKAN NEGARA KITA SAMA DENGAN NEGARA2 YG TAK BERAKHLAK....ITU SENDIRI KITA PUN TAHU..HARAP2 GENERASI AKAN DATANG JGNLAH IKUT PERKARA2 YG TAK ELOK.....AMIN..

nikkihakafiziki said...

yes..1oo% setuju....pmimpin spatutnya..selesaikan isu rakyat..bukan duk sibuk mencipta isu demi kuasa....hampehhh.

allpresent90@blogspot said...

aku sayang bangse aku walaw pun kite ni lemah, aku sokong pm kite wat mase ni sebab aku rase dy y terbaik even dy perjuangkan islam tidak secare terang-terangan..tp aku nmpak dy mencube wlw pn susah disebabkan ulama2 yg xsependapat,klw korang diberi peluang untuk jadi pm,sanggup kah korang??..telus ak cakap y aku xsnggup wlw pn sehari..!!! sebab amanah n tanggung jawab nye amat berat! silap sikit akn tanggung dose y besar,syukur dpt pm mcm najib nieh cos still dpt kekelkan melayu dgn islam! tapi aku tetap fight dy andai dy betol2 jdi pm y teruk..aku x taksub mcm penyokong ANNUAR (tengok muke pun tak ade seri)sihaprak tu sebab itu la aku boleh nampak permainan2 politik dyorang nie..w.salam.. ^^

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets