1 Selamat Jalan Johor Bahru! :)

Salam semua. Ini entri sebelum saya meninggalkan bumi Johor Darul Takzim! Semasa entri ni di publish, aku dah pun dalam perjalanan ke Kuala Lumpur menaiki keretapi seorang diri setelah menentap di Johor Bahru lebih 2 minggu. Teruja sangat sebab 1st time travel naik keretapi! Sesiapa yang add aku di Facebook atau follow aku di Twitter tau apa aku buat sepanjang 2 minggu 2 hari ni! 

2 minggu 2 hari ni lah aku bersyukur sebab aku dipertemukan dengan mereka! Mereka yang aku dah anggap macam keluarga sendiri. Keluarga yang aku perlu ambil berat, jaga, perhati dan sayangi. Kalau mereka ini boleh menerima aku seperti darah daging mereka, kenapa aku perlu menidakkan. Aku bersyukur sangat-sangat. Syukur yang aku hanya mampu panjatkan pada Nya, tak mampu aku nak gambarkan disini!

Mereka ini : 











Dan paling utama yang ini! :

 one family

ayah :)

 ibu :)

 ajin :)

 adik :)

 johan :)

kak fara :)

Tak putus aku ucap alhamdulillah sebab aku berjumpa dengan 6 insan istimewa ini. Tak pernah aku dianggap orang luar. Tak pernah aku diletak tepi. Aku selesa dengan mereka. Besar harapan aku agar hubungan aku dengan mereka-mereka ini takkan pernah putus sampai bila-bila. Insyaallah ada masa, aku datang lagi sini. Memang lah JB dan Selangor tu tak jauh mana, tapi masa selalu mengganggu kunjungan aku. 

Betul cakap seseorang pada aku, "mungkin kau hilang kebahagiaan yang ini, tapi satu hari nanti kau akan jumpa satu kebahagiaan lain." Mungkin ini kebahagiaan aku yang hilang.. Atau ada sesuatu yang lebih besar di luar sana. Jika ini yang dimaksudkan, besar doa aku panjatkan agar ia berkekalan. Jika seseorang membenci kamu, lebih ramai yang akan sayang pada kamu  kelak.

Bahagia itu ada, carilah selagi mampu! Terokalah selagi punya kudrat. Tak hari ini, esok, tak esok, lusa... Suatu hari akan kunjung tiba! Sampai sini sahaja. Esok lusa aku up lagi cerita JB! :) Doakan selamat sampai rumah ye! Wasalam!

1 komentar:

cik fara said...

cepit nak balik dah oi!

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets