0 ~kenangan terindah~

semalam...
aku:

gembira
teruja
ceria
bahagia
seronok
bersemangat

dan dalam kamus hidup aku semalam...
tiada:

sedih
derita
duka
sengsara
blur..

tiada langsung...

aku seronok...
persoalaanya...
berkekalan kah keseronokkan dan kebahagiaan semalam??
bersama kah kami semua hingga ke degree di uitm shah alam??
berterusan kah persahabatan ini terjalin??

persoalan2 ini masih belum terjawab sehingga sekarang...
aku menuggu dan terus menunggu kwn2 ku yg lain memberi kata putus...

pindah??
stay??

argh....
membebankn benda2 ni...
kan senang if die org ckp kite org nak stay je...
aku tunggu perkataan tu..

mungkin kah??

hm....
yg penting perjalanan dan perkongsiaan sehari di penang bersama kwn2 ku
memberikan ketenangan yg tak dapat aku ucap di dlm entri kali ini...
indah..
bermakna...
berharga...

di queensbay...
pantai batu feringggggggi...
dalam kereta...
atas feri...
dalam air...

satu penghargaan buat die org andai kata aku berjanji aku akan ingat kenangan ni sehingga mati
akan akan semat ingatan ini selama2nye..

ANDAI KATA....
kawan2 ku pergi meninggalkan UiTM ini..
aku berjanji..
di masa2 akan dtg aku akan cuba mencari peluang utk kita bertemu kembali

mungkin bukan rezeki mereka dalam bidang undang2..
bidang perguruan..
aku tak pernah menghina profession itu..
aku menganggkat profession itu setinggi nye...
aku sedar betape mulianya menjadi pendidik

ye la...
jikalau hari ini adenye pemimpin dunia,
jikalau hari ini adenye jutawan terkemuka,
jika hari ni adenye arkitek terhebat,
jurutera berbakat,
doktor pakar,
angkasawan negara...

SEMUANYA BERMULA DARI GURU BIASA...

oleh itu aku akan menguatkan diri...
semangat
azam
cekal
&
tekad untuk menempuh hari mendatang
jika mereka nekad meneruskan cita2 ke arah menjadi pendidik

aku akur..
aku hanya kwn biasa yg boleh memberi semangat dan mempersoalkan..
bukan yg membuat keputusan....

0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets