9 :: sabar ya...dugaan hidup ::


Hi semua, pagi tadi aku terjaga dari lena sebab panggilan telefon dari kakak aku. suara nya berbunyi sedih, kecewa dan geram. 5 minit bercerita aku dengar dia menangis. risau aku. kepala aku cukup blur, baru bangun tidur kan? dan sesiapa yang mengenali aku tahu betapa bencinya aku menjawab panggilan telefon ketika tidur dan bermesej sewaktu aku ngantuk. kakak punya pasal kan? so, okay.




lebih 35 minit dia luah apa yang dia pendam, simpan dan cengkam. dia lepaskan semuanya. siapa lagi nak dengar luahan hati dia kalau tak aku. adik dia yang sangat pandai memberi solution dan buat dia senyum kembali. tapi pagi tadi aku tak berjaya buat dia gembira. terlalu berat masalah dia tanggung. sampaikan aku boleh rasa bahang kesedihan dia di sini.

aku tahu, dia sangat-sangat kecewa. luka yang terlalu lama disimpan, bernanah dan membusuk. dia sedih. mungkin sudah tidak terubat. kasihan aku tengok dia. kalau aku ada dihadapan dia, yup. sudah tentu aku dakap dia, tenteramkan dia. huh... manusia kan, sekuat mana kita, akhirnya akan jatuh dan lemah tak terdaya.

kak, tunggu aku balik ya. kita settle sama-sama hal yang dah lama ni. aku pun tahu dan rasa apa yang kau rasa. aku sedih dengar kau macam ni. aku tak tenang. tak tenteram. pagi-pagi jumaat dah dapat panggilan yang sedih. hurm... ok, set mind relax and take it easy faridzul hakim. setiap masalah ada jalan penyelesainya. lambat atau cepat. itu sahaja.

wasalam~
hakimfaridzul

9 komentar:

rizal jabai said...

atabik spring sama luu..jiwa penyayang owh

Anonymous said...

Akm..banyak kan bersabar ye...Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya klu ditangani dengan baik. Buat seketika ni akm tumpukan dulu exam yg bakal menjelang...
Dari jauh kami mendoakan kesemuanya mendapat keredhaanNya. Ammiiinnnn...

hakimfaridzul said...

rizal jabai :

hahahahaha...
jiwang penyayang???
wakakakaka

hakimfaridzul said...

anonymous :
ibu, thanx...
sorry for everything~

hologramisfera said...

cool okay :)

hakimfaridzul said...

yeah2...
cool2!!!
tapi kat sini panas sangat!!!
tak leh cool!!!

hafizulhakim91 said...

..pasti ada hikmah di sebaliknya..pasti ada penyelesaian nya..^^)

hakimfaridzul said...

thanx pjol...

Nor atau Nad said...

sabar ok kawan
solve masalah dgn bijak
sbb aku tau kau bijak

nota penting dr norcomei
jgn sakitkan atie mak ayah
no compromise!!!
then
respect manusaia yg layak sahaja
=)))

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets