6 I'm sorry. Mungkin ini penyelesaian terbaik dan jangan samakan aku dengan yang lain.

Selamat pagi semua. Sehat? Keadaan badan aku makin panas, selsema makin teruk, start sakit-sakit tekak, kepala memang dah pening dari 3 hari lepas. Itu keadaan fizikal aku. Dulu aku pernah cakap kat diri sendiri yang aku akan berblogging benda-benda yang ilmiah, bukan cerita tentang diri aku yang kerdil ni, bukan cerita perasaan dan juga bukan cerita merepek-repek.

Hakikatnya, aku akur hari ini. Aku rasa aku perlu juga bersuara walaupun aku tahu. Tiada sapa yang mendengar. Ya. Aku gagal lagi. Dan aku rasa kegagalan kali ni lebih besar dan lebih mendalam bagi aku. Kegagalan yang aku rasa, susah untuk aku bangkit kali ni. Kalau dulu, aku boleh terima sebab aku tak cukup kudrat dan bertujuan mencuba.


Kali ni lain. Diluar sana. Ya. Salah aku. Aku tak tahu sampai bila kegagalan ini akan berjaya. Tapi, aku akan cuba. Akan akan cuba untuk lebih berjaya dari hari ini. Aku tau, yang diluar samakan aku dengan yang lain, salahkan aku, benci aku. Tak pe, aku dah fikir tu semua dari awal lagi. Aku rasa aku dah cukup bersedia.

Aku just nak cakap. Aku bukan dayus nak menipu, membiarkan dan menidakkan sesuatu jika aku rasa aku tak boleh tahan melihat ia begitu. Yang faham. Sila faham dan yang tidak faham. Biarkan saja perenggan ini. Bagi aku, jika korang sayang apa-apa sekalipun, korang sanggup lihat ia terseksa? Kecewa? dan derita? Takkan? Begitu juga aku.


Lagi banyak aku cakap, lagi rumit aku rasa aku nak explain. Aku memang betul-betul kecewa dengan diri sendiri. Doakanlah aku berubah suatu hari nanti untuk mejadi seorang yang lebih bersedia dan kuat mentalnya. atau mungkin, aku memang ditakdirkan untuk tidak bercinta. itu, aku akur. doakan aku sehat seperti selalu. Aku perlukan teman di saat ini. Aku lelaki gembeng. Itu aku!

p/s : aku takkan pernah sesali keputusan ini. ini yang terbaik untuk semua. aku bukan pentingkan diri dan aku bukan sama macam orang lain!

6 komentar:

perempuan itu said...

uiksss..
apsal nih sedih semacam nih.
jg diri, jg kesihatan n rajin2 jumpa doktor kaY.take care.

NuRuLmUnA said...

np ni...jgnla sdih2..be a g0od n str0ng b0y...jge ksihatan..mam ubt...jge dri k0..ko 2 jauh dr fmily..k.t.c.

Anonymous said...

Manusia ni sentiasa diduga samada berat n ringan akm....tp walau seberat manapun kita lalui jika ditangani dengan baik memberi laluan yg mudah untuk diselesaikan.
Penyelesaiannya...banyakkan bersabr dan muhasabah diri..Insyaallah...!

Kadang2 gembeng tu elok juga tau buat meleraikan segala yg terbuku didada....hehehe

Nway, akm jga diri, pas g klinik makn ubat n rehat yg cukup okey...Sentiasa mendoakan yg terbaik untuk akm.. Aminnnn

qilamahadi said...

sorry is not enough cepit
its not
take care adik

DOLCEshasha said...

its oke , take time btw . Have a rest !

senandung semalam said...

wlaupun aku xtaw ape yg ko nga hdpi but i hope ko sabar n jge ksihatan dri ko yep???

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets