3 Resepi Mudah Biskut Makmur

Whoa. Salam. Lama betul aku tak update tentang resipi kuih raya ni kan? Huhuhu. Best gak jadi Chef ni kan! Chef kat blog! Pandai cari resepi dan letak kat blog semata-mata! Hahahaha. Kali ni, aku nak suruh korang cuba biskut raya ni pulak! Biskut Makmur! Selamat mencuba!


Bahan-bahan ( hasil lebih kurang 80 biji )

  1. 500 g tepung gandum
  2. 1/2 tin kecil minyak sapi...apa2 brand pun boleh
  3. marjerin secukupnya
  4. INTI:
  5. 200 g kacang tanah
  6. gula pasir secukup rasa
  7. gula aising / gula pasir yang dikisar halus untuk disalut pada kuih

Cara-cara
  1. tepung gandum disangrai, sejukkan pas tu diayak.
  2. masukkan kesemua minyak sapi, gaul hingga sebati...campuran akan jadi berderai.
  3. masukkan marjerin sedikit demi sedikit , uli hingga menjadi doh yang lembut.
  4. bulatkan atau bujurkan dan pas tu isi inti. bakar pada 160 darjah celsius selama 20-25 minit....atau hingga masak
  5. dah masak, golekkan atas gula aising
  6. cara buat inti...goreng kacang tanpa minyak, buang kulit, blend jangan halus sangat tau pas tu campurkan gula pasir.

kredit kepada : http://www.myresipi.com/

3 komentar:

saya_arief said...

macam penah masuk mulut aku je kuih ni..
tapi da lupe da..
;p

hans said...

hohohoo
ko dah boleh buat buku dah nih
banyak resipi dah
hohohoho

P/S : Lagi Sekali Entry Aku Berkisar Tentang Kenapa Aku Meminati Filem Tamil Dan Bollywood!

P/S : Kepada Sesiapa Yang Ingin Mengiklankan Product Anda Di Blog Saya Sila Click Entry Ini Berkenaan Ruang Iklan Di H.P.B Blog

kakak aty said...

kakak attye pon pandai buat kuih ni hohoho

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets