4 Pemain bola sepak terbaik dunia 2010 milik Messi.

Salam semua. Beberapa hari lepas, kawan aku ada message tanya siapa kau rasa pemain bola sepak  terbaik dunia 2010? Aku yang blur-blur sebab tengah tidur terus tak reply message tu memandangkan aku penat bersukan. So, pagi ni bukak Berita Harian, oh ye, Messi dapat anugerah itu untuk kali kedua berturut-turut! Tahniah! Berita selanjut petikan Berita Harian:

pemain terbaik dunia 2010

ZURICH: Prestasi cemerlang Lionel Messi untuk Barcelona mengatasi kehampaan Piala Dunia, sekali gus memastikan penyerang Argentina dinamakan sebagai pemain terbaik dunia 2010.

Messi memenangi anugerah FIFA itu untuk tahun kedua berturut-turut, mengatasi rakan sepasukan di Barcelona, Andres Iniesta dan Xavi Hernandez.
"Ia adalah hari istimewa untuk saya," kata Messi menerusi jurubahasa ketika menerima anugerah itu di sini.
Pemain berusia 23 tahun itu meraih 58 gol tahun lalu untuk Barcelona yang mengekalkan gelaran liga Sepanyol dan mendahului pada musim ini.

Namun, Messi gagal menjaringkan gol di Afrika Selatan ketika Argentina tersingkir di peringkat suku akhir. Sebagai perbandingan, Iniesta dan Xavi pula beraksi untuk Sepanyol yang menjadi juara Piala Dunia. - AP 


4 komentar:

saya_arief said...

rambut messi macam budak sekolah first day daftar.
hahaha..
smart.

qilamahadi said...

nak balik laa ceppp

Anonymous said...

Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

Unknown said...

terima kasih atas informasi tentang bola sepak ini =)

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets