0 India : Upacara perkahwinan, emas yang utama!

Whoa. Salam semua. So, pagi tadi jam 3, aku selamat sampai disini. Kalau tak awal sikit sebab flight delay dan sebagai-bagainya masalah. So, aku tak tau nak cerita pengalaman aku macam mana di India. Aku just tulis je bila aku teringat! So, aku nak cerita tentang upacara perkahwinan di India ni ye. Hebat! Yang utama ialah emas! Sila lihat gambar di bawah!


So, nampak gambar diatas? Itu adalah pengantin perempuan ye. Tengok kat dada perempuan tu, eh2, jangan tengok benda-benda lain ye. Aku nak cakap sila lihat emas pada perempuan tu ye! Semua itu adalah emas betul! Original! Berat? Haih, jangan cerita ye. Perkahwinan di India, even kau muslim, memang emas yang utama! Nak tahu jumlah semua emas tu?

Total barang kemas yang dipakai melebihi RM 120, 000 ye! Sebab, jumlah emas bergantung kepada status pendidikan si suami. Suami dia ni mechanical engineer! So, mybe jumlah nye dalam macam ni. Huhuhuhu. Dan emas ni dari pihak pengantin perempuan ye. Bukan dari pihak lelaki!


So, atas ni time malam berinai! Awesome kan? Berat gila weyh sari mari ni. Kesian aku tengok pengantin! Dah la panas, lilit-lilit bagai. Then siap beremas-emas, bling-bling, manik-manik..eh, berat tu. Hak, nanti aku upload video upacara malam berinai ye. Aku kurang kesihatan la.

Sebab aku kurang kesihatan ialah, muka aku gatal gila. Aku ada resdung dan muka aku sangat teruk sebab air kat sana kotor, udara berdebu dan tahap kebersihan sangat teruk. Aku bersin teruk! Sampai nak tercabut hidung dan mata aku!hak3. Enjoy gambar kat bawah ni ye! :





0 komentar:

Post a Comment

yeah!

nak tinggalkan comment ke???

tunggu reply aku tau!!!

Mari langgan entri terbaru cepit!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Share

Widgets